Week 3, Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu Week 3, Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu

Week 3, Pai

Blijf op de hoogte en volg Willem

22 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dag mensen hier mijn verslag van de 3e week, gaat al erg snel moet ik zeggen!

Dag 15: 16 december.
Deze dag wederom een scooter gehuurd want na aanleiding van een tip die we kregen wilde Marleen en ik opzoek naar de enigste zilveren tempel in Thailand. Die tempel stond dus in Chiang Mai. Na lang zoeken hadden we uiteindelijk de tempel gevonden. De man die ons aanraadde had inderdaad niet gelogen! Was erg mooi om te zien. Het was alleen jammer dat Marleen, omdat ze een vrouw is, niet naar binnen mocht. Na dit culturele uitstapje hebben we geluncht in een prachtig hotel. Marleen en ik zagen het wel zitten om daar een nacht te slapen. We hadden een budget vastgesteld van 500 baht p.p. helaas viel het wat duurder uit. 2800 baht moest 1 nacht kosten. Daarom ging het niet door, helaas. De rest van de dag niet veel gedaan, beetje gewandeld door een winkelcentrum en 's avonds weer gegeten bij de Mexicaan. Uiteindelijk weer geëindigd in het vieze mannen barretje.

Dag 16: 17 december.
Die nacht hebben Marleen en ik erg slecht geslapen want het was erg koud. 's Avonds koelt het af maar die bewuste nacht was wel erg koud. Daar kwam nog bij dat we ons raam niet konden sluiten. Na het ontbijt hebben we ons vervoer voor de dag erna geregeld. De reis zou namelijk voortgezet worden naar Pai! Na het regelen van ons vervoer zijn we direct weer in bed gedoken om op te warmen en wat bij te slapen. Omdat Marleen geen warm vest heeft mee genomen moesten we opzoek naar een nieuwe. Een lange zoektocht door de hele stad had helaas geen resultaat. Daarna nam ik een voetmassage en Marleen ging chillen op de kamer. De planning was om 's avonds wat te eten om daarna optijd te slapen want we werden weer optijd ogehaald om naar Pai te gaan. We belandden alleen weer in de kroeg. Was weer erg gezellig en we hebben erg gelachen met Engelsen. Die hadden een paar goede tips voor als we in Cambodia zijn.

Dag 17: 18 december.
Vroeg werden we opgepikt bij de hostel om naar Pai te gaan. In een pick-up werden wij gedropt bij de standplaats voor de Minivan's waarmee wij naar Pai gaan. Met 11 man werden we in een Minivan gepropt, erg krap dus! Er was bijna geen ruimte voor de bagage. Gelukkig zou de rit maar 3,5 uur duren, voor Thaise begrippen kort. Ik had van te voren al gelezen dat het een helse rit zou worden maar zo erg had ik niet verwacht! Met 80 kilometer per uur scheurde de chauffeur door de bochten. Echt een ramp. Gellukig kon ik wel alles binnen houden. In Pai zijn we gelijk opzoek gegaan naar een hostel en bij de eerste was het gelijk raak! 's Avonds wat gegeten bij een restaurant en over de markt gewandeld.

Dag 18 t/m 21: 19 t/m 22 december.
Deze dagen doen we eigenlijk alleen maar hetzelfde. Het komt er op neer dat we in Pai niks doen. Het is een heerlijk dorpje waar de hippies de overhand hebben, een vreedzaam dorpje. We slapen tot laat uit, gaan wat eten, lezen een boek langs de rivier en gaan dan weer eten. Af en toe huren we een scooter om de omgeving te ontdekken. 's Avonds doen we een drankje of we gaan naar Irie bar. Mijn favoriete bar hier met live muziek waar iedereen een inbreng heeft. Soms tot ergenis van de bandjes zelf.
Gisteren hebben we besloten om hierna naar Cambodja te gaan in plaats van Laos. Het koelt hier 's avonds erg af en de weersverwachting in Laos gaf aan dat het niet heel warm zou worden, rond de 23 graden overdag en rond het vriespunt 's nachts. Daar heb ik niet veel zin in en het is ook iets praktischer om eerst via Cambodja te reizen. Dus we blijven nog 3 nachten in Pai en gaan daarna terug naar Chiang Mai. Waarschijnlijk nemen we dan de nachttrein naar Bangkok om vervolgens naar Cambodja te gaan. Ik denk dus dat we oud en nieuw in Cambodja vieren.

Dat was het weer voor deze week! Tot volgende week!

  • 22 December 2013 - 18:38

    Carla & Theo Oudkerk Pool:

    Dag Willem, op de site van Marleen heb ik al gewezen op het TET-feest in Vietnam. Kijk ook op je smart. Ogenschijnlijk hebben jullie een kalme week gehad, maar je merkt zelf hoe snel de tijd gaat. Drie weken zijn we allemaal verder. Ook bij ons lijkt weinig te gebeuren, maar als je agenda's doorloopt is het anders. Oma en ik waren bijvoorbeeld in het Rembrandthuis vrijdag: we zagen tekeningen en etsen van hem die Rembrandt als het ware "namaakte" van andere kunstenaars. Men leende van elkaar onderwerpen en nu zag je hoe twee werken naast elkaar hangen en hoe R. het andere werk verbeterde in zijn product. Fascinerend.
    We hebben onze woonkamer volop in kerstsfeer: overal kaarsen en uit de tuin onze eigen boomversieringen.
    Het is voor ons nu wel rustiger niet meer naar Friesland te gaan. Vooral omdat tegen de Kerst er weer heftige storm wordt voorspeld. Geen angst dat er een schoorsteen van het huis daar afwaait. Er komt trouwens een heel nieuw huis dat zeker veel bekijks gaat trekken als het volgend jaar klaar is. Wel, lieverds, geniet. Ik ga naar de sport kijken (Katwijk heeft geloof ik niet gespeeld; 18 januari pas weer).
    Veel liefs, oma / opa

  • 23 December 2013 - 16:40

    Anja:

    Hoi Willem en Marleen.

    Sera is bij mij om naar het glazen huis te kijken. We hebben jullie foto's bekeken. Vooral de foto van de olifant vond Sera erg leuk. Via deze weg wil ze even de groeten doen en ze mist je Willem. Nog een hele fijne tijd. Groetjes Sera en Anja

  • 27 December 2013 - 11:02

    Margreet:

    Hallo hier weer een berichtje van je liefste nicht! Wat leuk om weer wat verhalen te lezen. Elke keer als ik een mail krijg dat je weer wat heb geschreven ga ik er even voor zitten om aandachtig te lezen.
    Hier in nederland is het warm voor de maand december. rond de 10 graden. Verder is het donker en hoofdzakkelijk regenachtig. De kerstdagen hebben we inmiddels gelukkig weer achter de rug. Rosalie en Daan zijn regelamtig bij je ouders te vinden want die willen dan natuurlijk met mooney wandelen! Verder geen nieuwe berichten vanuit Nederland.

    tot snel horens,

    dikke kus margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Beste lezers, Twee december ga ik samen met mijn vriendin, Marleen de Vries, voor vijf maanden op reis. Wij beginnen in Thailand, vervolgens naar Laos, daarna naar Vietnam, ook zullen wij Cambodja bezoeken en wij eindigen onze reis weer in Thailand. Ik ga proberen zo vaak mogelijk een reisverslag te maken zodat iedereen kan mee genieten:). Veel lees plezier!! Marleen & Willem

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 12323

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: