Sihanoukville, Kuala Lumpur en Melaka - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu Sihanoukville, Kuala Lumpur en Melaka - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu

Sihanoukville, Kuala Lumpur en Melaka

Blijf op de hoogte en volg Willem

23 Januari 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

De avond dat ik mijn laatste verslag heb geschreven hebben Marleen en ik besloten om ook maar naar Maleisië te gaan. Dus diezelfde avond hebben Marleen en ik onze tickets geregeld, want ja we wilden graag met het vliegtuig, lekker luxe. Nadat onze tickets waren geregeld besloten Marleen en ik naar het strand te gaan een drankje te doen. Het bleek die avond full moon party op het strand te zijn. Nadat het in het begin erg rustig was en zelfs een beetje tam werd het op het einde van de avond een erg leuk feest. Die avond hebben wij een Amerikaans stel ontmoet waar we mee zijn opgetrokken. Het was alleen jammer dat we onze scooter sleutel en de sleutel van onze kamer waren verloren. Het lange zoeken naar de sleutels mocht niet baten. Die dag daarna dus snel nieuwe sleutels geregeld. De manier waarop dat ging was erg bijzonder, vooral bij de scooter sleutel. In Nederland zouden mensen van een verhuurbedrijf een reserve sleutel hebben, dat was alleen niet het geval bij het verhuurbedrijf in Cambodja. Ik vertelde die man dat ik mijn sleutels kwijt was, dat was allemaal geen probleem ik moest alleen 10 dollar betalen. Na 5 minuten kwam er een mannetje op zijn scooter en een gereedschapskist aanrijden. Hij opende zijn kistje en haalde daar blanco sleutels uit. Hij keek in het slot vijlde de sleutels tot een bepaald profiel en opende daarmee de scooter. Met het ketting slot ging dat precies hetzelfde. Ik vond het erg mooi om te zien hoe die man dat deed. Na dit avontuur gingen Marleen en ik weer verder met ons normale dagritme: 's middags lekker op strand hangen en ' s avonds wat eten en drinken in het centrum.

Vrijdag de 17e zijn Marleen en ik richting Phnom Penh vertrokken, want we zouden die zaterdag 's ochtends vroeg vliegen naar Kuala Lumpur. We hadden er bewust voor gekozen om later op de dag naar Phnom Penh te vertrekken. We konden dan op het vliegveld onze nacht doorbrengen en waren op tijd klaar om te vliegen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld kwamen we er achter dat het vliegveld zou sluiten dus we konden daar ook niet blijven slapen. Al snel hadden we een hostel gevonden vlakbij het vliegveld. Die zaterdagochtend vroeg ons bed uit en richting het vliegveld. De tuk tuk chauffeur waarmee wij hadden afgesproken kwam niet opdagen, dan maar lopend naar het vliegveld. Marleen en ik vonden die 4 dollar die hij vroeg ook veel te overdreven en dat voor een rit van 2 minuten.
De vlucht naar Kuala Lumpur verliep prima. Eenmaal aangekomen op Kuala Lumpur vonden Marleen en ik het wel westers. Veel mensen hadden ons er al over verteld dag het westers zou zijn. De eerste taxichauffeur wilde niet op zijn meter rijden dus dan houdt het snel op voor ons. De tweede taxi chauffeur vroeg 140 ringitt voor een ritje naar het centrum, omgerekend is dat 40 euro. Mooi niet dus. Dus besloten we om de bus te pakken. Na een ritje met de bus, trein en metro kwamen we aan in China town. In China town zitten veel hostels dus de kans dat er nog wat vrij is is dan ook hoger. Bij toeval kwamen we terecht bij birdsnest guesthouse. Een erg leuke guesthouse waar we gastvrij werden ontvangen. Ook hadden zie hier warme (gedeelde) douches.
De metro's en alle westerse voorzieningen in de stad vinden we heerlijk maar aan de andere kant is het wel allemaal wat duurder. Kuala Lumpur vonden we direct al erg leuk alles is makkelijk bereikbaar en er zijn veel dingen te doen. In Kuala Lumpur zijn we 3 nachten gebleven en al die dagen hebben we vooral geslenterd door de stad.

Na Kuala Lumpur zijn we richting malaka gegaan, daar zijn we nu nog steeds. De rit er naartoe verliep heerlijk we kwamen 1 uur eerder aan dan wast de planning was en ook zaten we heerlijk. Bij aankomst werden we aangesproken door een manager van een guesthouse. Wat hij vertelde klonk allemaal goed dus kozen we ervoor om in dat guesthouse te slapen.
Malaka is een rustig stadje wat niet heel veel te bieden heeft. Er zijn Nederlandse invloeden maar Marleen en ik herkende daar weinig van. Gister avond hebben we een boottocht gemaakt over de rivier die door malaka gaat. Dit was een erg leuk tochtje en we zagen meer dingen waar we heen kunnen gaan. Dat gaan we dan ook straks doen. Lieve lezers dit was het weer voor deze week!

  • 26 Januari 2014 - 13:36

    Sabine:

    Hallo daar,
    Ik wilde even zeggen dat de gasten de kaartjes binnen gekregen hebben.
    Ze waren er erg blij mee en je wordt erg gemist, ze hebben het vaak over je.
    Groetjes Sabine

  • 26 Januari 2014 - 17:07

    Carla & Theo Oudkerk Pool:

    Dag lieve wereldburgers, nu weer Amerikanen ontmoet. Heerlijk, om zo allerlei mensen te spreken die natuurlijk allemaal nieuwe en andere informatie doorgeven. En jullie worden handig om te letten op taxiprijzen. Dat van die sleutels is een apart verhaal: wij hebben al eens gehoord hoe dieven een foto maken van een slot en dan weten welk soort sleutel daarbij past. Even gleufjes vijlen en klaar is kees. Je hebt dat dus goed bestudeerd, Willem!! ?? Net een lang telefoongesprek met je moeder gehad (over Carla's broer). Fijn contact zo en we hebben afgesproken dat we over een tijdje naar Katwijk komen om ook de Andreaskerk te zien.Verder laat ik "Katwijk" maar even rusten. Broertje Scheveningen heeft een wat te grote maat. De vele Chinezen zullen aanstaande vrijdag de 31 - ste ook uitvoerig het Chinese Nieuw Jaar van Het Paard vieren.
    Gezellig meedoen, want dat is de bedoeling. Onze komende week zal wel wat rustiger worden. De gewone dingen komen weer aan de orde.
    Lieve kinderen,het is heerlijk zo met jullie te kunnen communiceren. Dat is echt een extra. Maar wat gaat de tijd snel, hè. Veel liefs van ons uit een nat Bakkum, waar nog helemaal geen winter te bekennen is. 't Zal wel een warmte - maandrecord worden. Doei, dikke kus XXX Oma Carla / opa Theo
    -

  • 26 Januari 2014 - 20:16

    Margreet:

    Hoi... wat een verhaal weer. Zo leuk om te lezen! Ik weet nu wie ik vanaf 2 mei moet bellen als ik mijn sleutelkkwijt ben! !!! Nieuwe sleutelmaker in katwijk is geboren! !! Lief neefje blijf vooral regelmatig een leuk stuk schrijven en misschien wat foto's want ik geniet elke keer weer van jullie verhalen! !!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cameron Highlands

Willem

Beste lezers, Twee december ga ik samen met mijn vriendin, Marleen de Vries, voor vijf maanden op reis. Wij beginnen in Thailand, vervolgens naar Laos, daarna naar Vietnam, ook zullen wij Cambodja bezoeken en wij eindigen onze reis weer in Thailand. Ik ga proberen zo vaak mogelijk een reisverslag te maken zodat iedereen kan mee genieten:). Veel lees plezier!! Marleen & Willem

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 12315

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: