Week 2, Chiang Mai. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu Week 2, Chiang Mai. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu

Week 2, Chiang Mai.

Blijf op de hoogte en volg Willem

15 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dag 8: 9 december.
Marleen en ik hadden zondag een twee daagse jungle tocht geboekt. Zodoende werden wij maandag om half tien opgehaald door onze gidsen. Vanuit onze hostel gingen er nog meer mensen die tocht doen, voornamelijk Duitsers. Als eerste brachten we een bezoek aan een orchideeen/vlinder farm. Erg leuk voor mensen die nog nooit vlinders en/of orchideeen hebben gezien maar niet echt boeiend voor mij. Snel door dus. Onze volgende stop was bij een lokale markt. Daar konden we nog wat laatste dingen kopen zoals wc papier en drinken. Marleen en ik waren uiteraard goed voorbereid dus dit was ook niet echt boeiend. Na een zeer mooie tocht door de bergachtige omgeving van Chiang Mai kregen wij onze lunch bij een tentje. Snel eten en nog even plassen voordat onze (barre) tocht van start zou gaan. Die tocht was erg pittig, voornamelijk heuvelopwaarts. Gelukkig waren er wel genoeg rust pauze's. Op dit soort momenten vraag ik mij wel af wat het roken mij oplevert. Ik was kapot. Na deze afmatting van twee en half uur arriveerden wij bij het 'dorpje' waar we de nacht zouden doorbrengen. Het dorpje bestond uit een aantal hutjes gemaakt van bamboe en rieten daken, waarin wij ook zouden slapen. We hebben daar onze rust genomen met een biertje en een praatje gemaakt met de mede trip genoten. Diezelfde middag hebben wij nog een ritje gemaakt op een olifant. Voor mij het hoogtepunt van de trip. Op de rug van dit inmens grote dier genoot ik erg. Het lieve beest heet Memo en was al veertig jaar oud, ouder dan het dorp zelf werd mij verteld. Door het ondeugende karakter (lees: niet luisteren, eigen gang gaan) duurde deze tocht langer dan de bedoeling was. Tussendoor gaven wij Memo een paar bananen. Erg leuk dus! 's Avonds wat gegeten en gedronken met de andere mensen en optijd naar bed gegaan. Slapen was voor mij een drama. Wij sliepen met een man of twintig in een hut op dunne matjes. Ik heb bijna geen oog dicht gedaan. Marleen ging het geloof ik wat beter af.

Dag 9: 10 december.
We werden vroeg gewekt want er stond voor deze dag nog heel wat op het programma. Na het ontbijt werden de olifanten gewassen. Ook dit was erg leuk om te zien! Ik weet dat ik in de herhaling val maar het zijn echt toppers die olifanten! Na het wassen werden we in de achterbak van een pick-up gestouwd om onze reis te vervolgen naar het raften. Hier had ik niet erg veel zin in want de keelpijn waar ik al een paar dagen last van had werd heviger. Afijn door gaan waar het moeilijk wordt ;). In de raft werd iedereen even nat gespetterd. Niet mijn humor... Na het raften was het tijd voor een lunch en vervolgens gingen we door naar een waterval. Bijna niemand had volgens mij nog zin deze waterval dus werd de trip vroeger gestopt. Opweg naar de hostel werd de pijn heviger en ik was niet te genieten. Ik wilde koste wat kost naar het ziekenhuis. Aangekomen bij de hostel hebben Marleen en ik een tuk tuk naar het Ram Ziekenhuis in Chiang Mai genomen. Ik moest mij inschrijven en vervolgens kon ik naar de afdeling toe. Ik werd erg goed geholpen door de mensen daar. Wat bleek nou, ik had een pusbal. Tegen de pijn kreeg ik een spuit in mijn kont en een antibiotica kuur. De pijn verdween als sneeuw voor de zon en ik kon weer lachen! 's Avonds op aanraden van Marleen bij een Mexicaan gegeten. Man man man wat was dat genieten zeg! Heerluk! Ook zijn we nog opzoek gegaan naar een andere hostel voor de dag erna. Wij hebbeneen hostel gevonden voor maar 250 baht voor ons tweeen per nacht. Omgerekend 6 euro, koopje dus. Wel moeten we dan douche en toilet delen.

Dag 10: 11 december.
's Morgen voor elf uur zijn we uitgecheckt bij onze hostel en verhuisd naar de nieuwe hostel. Daarna voor het eerst onze kleren naar de wasserette gebracht, lekker makkelijk toch?!:) Voor de rest niet veel gedaan, beetje chillen en boekje lezen in de tuin van de hostel.Daarna een scooter gehuurd en om half zes hadden we een afspraak bij het ziekenhuis. Wederom ging dit weer erg snel en stonden we snel buiten. Het zag er allemaal goed uit volgens de arts. Topvent trouwens. Daarna in de stad een drankje gedaan en weer bij de Mexicaan gegeten.

Dag 11: 12 december.
Deze nacht heerlijk geslapen en ook tot laat geslapen, daarna ontbeten in de stad. Nu ik het toch over eten heb wil ik daar wel even wat dieper op in gaan. Ik vind het eten heerlijk, vooral de Thaise curry's, lekker pittig. Overal op straat zijn er tentjes om wat te kopen. Er wordt niet hygienisch te werk gegaan, maar dat vind ik totaal geen probleem. Daarna zijn we door de stad gaan touren op de scooter. We belandden bij een tempel en kregen van een Thai de tip om 's avonds rond vijf uur terug te kome, dan zouden de monnikken namelijk gaan bidden. Om vijf uur zijn we terug gegaan naar de tempel. Een voor een druppelden de monnikken binnen, van erg jonge mannetjes tot erg oude. Dit was erg bijzonder om te zien. De beleving van sommige jonge mannetjes was erg bijzonder. Voor een half uur zongen ze de teksten mee, allemaal uit het hoofd. 's Avonds hebben we wat gegeten op straat en zijn we naar een straat gegaan met allerlei barretjes. Wat erg opviel in de barretjes was dat er veel oude mannetjes met jonge (Thaise) meiden waren. Vooral Marleen vond dit erg interessant om te zien. We hebben erg gelachen met de mensen daar en de vrouwen achter de bar. Later die avond ontmoetten we nog wat Zwitsers en hun aanhang. Een van die aanhang was een Ladyboy, een ongeloofelijke diva. Samen wat drankjes gedaan en vooral gelachen.

Dag 12: 13 december.
De planning voor deze dag stond al vast: Marleen en ik gingen naar Wat Phathat Doi Suthep, dat is een tempel in de bergen van Chinag Mai, ongeveer tien kilometer de bergen in. Aangekomen daar moesten foreigners dertg baht betalen, wij dus ook. Eenmaal binnen vond ik het erg toeristish, alles wordt dan een beetje uitgemolkend. De charme van dit eigenlijk best wel mooie tempel komt dan eigenlijk niet zo goed tot zijn recht. Na dit tempel bezoek besloten we om naar de dierentuin te gaan, lag toch op de route. Ideaal dus! Toppunt van dat dierentuin bezoek was dat ik een giraffe heb mogen voeren, ook al van die topbeesten en echt inmens groot! Na deze actieve middag waren we beide gesloopt, wat uiteraad kwam door de nacht daarvoor. Tijd voor een middagdutje. De rest van de dag hebben we eigenlijk niet veel gedaan. Beetje door de stad lopen en wat eten.

Dag 13: 14 december.
Deze dag wederom weer lang geslapen en voor de rest niet veel gedaan. We zijn op de markt geweest en wat gegeten in de stad. 's Avonds zijn naar een Muay Thai, ook wel Thaiboksen genoemd, wedstrijd geweest. Dit was echt helemaal super. Er werd een hele van show gemaakt en de boksers waren erg respectvool voor elkaar. De sfeer was ook erg ontspannen. Hierna zijn we weer naar de 'vieze-mannen-bar' gegaan en een paar drankjes genuttigd. Daar ontmoetten we een Zwitser. Die Zwitser was goed geintergreerd in de Thaise samenleving dus die gaf ons heel wat nuttige tips. Samen met die Zwitser naar wat andere barretjes geweest en voor we het wisten was al weer half vijf 's morgens. Nog even snel een vette hap gehaald bij de Burger King en lekker ons bed in.

Dag 14: 15 december.
Dan is het vandaag vijftien december en ik kan zeggen dat we deze dag geen klap hebben uitgevoerd. Om half vier kwamen wij onze kamer uit en hebben wat gewandeld en gegeten, the same old story. Dat was het weer voor vandaag mensen! Tot volgende week!

  • 15 December 2013 - 18:36

    Theo Oudkerk Pool:

    Dag Willem, het mooiste bericht is dat Katwijk gisteren met 2 - 0 heeft gewonnen en niet meer op de laatste plaats staat. Tja, dat roken!!! Ik kan het je niet vertellen want ik ben "een gelukkige solist" (dat is iemand die als eenling heeft besloten 65 jaar geleden niet te roken en geen alcohol te gebruiken: dat is me goed bevallen tot dusver). Maar, lieve jongen, je kunt altijd nog een begin maken. Wat schrijf je een mooie verhalen: we zien - met de foto's erbij - het allemaal voor ons. Die olifanten en giraffes hoeven geen honger te lijden bij jou. Ik heb het druk met de vogels in onze tuin. Ze wachten in de ochtend al op me. Fijn dat jullie met de scooter allerlei tochten kunnen maken. Het is altijd boeiend om tempels te bezoeken en het bijzondere leven en bestaan van de monniken te zien. Goed dat ze je in het ziekenhuis zo goed hebben geholpen: de dokter wist blijkbaar precies wat er aan de hand was.
    Wel jongen, geniet van alle ervaringen: jullie merken hoe goed het is dat jullie het allemaal zelf moeten uitzoeken. Prima! We zien alweer uit naar de 22ste december voor verslag nummer 3.
    Veel liefs van ons vanuit Bakkum, oma Carla / opa Theo

  • 15 December 2013 - 21:34

    Inge:

    Ha die Willem ook al hebben we de meeste verhalen al mogen horen, het blijft leuk om het te lezen. Fijn dat de medicijnen zo snel en goed zijn aangeslagen joh! Het klinkt allemaal heel relaxed wat jullie doen, echt vakantie.
    Gaan wij vanaf volgende week ook doen. Gek hoor zonder jullie beiden naar de wintersport... En echt even in twee totaal verschillende werelden, wij in de sneeuw en jullie in de zon en warmte. We nemen I-pad en I-phone mee dus alle mogelijkheden om in contact te blijven. Alle liefs, Inge

  • 15 December 2013 - 22:03

    Choek:

    Hee wils en Marleen, zo te zien hebben jullie het prima naar het zinnetje. De borrels vloeien rijkelijk zo te lezen :)
    Met ons cluppie komt het helemaal goed wils, gister 2-0 gewonnen.
    Geniet er van !!!!

    Mazzel

  • 17 December 2013 - 21:29

    P.VAN DUIJVENBODE:


    Z o te lezen vermaken jullie prima in THAILAND.van 21/1 t/m 6/2 zijn wij in SING.
    Veel plezier en blijf gezond, Groetjes en goede reis.opiettaat.

  • 17 December 2013 - 22:58

    Suus:

    Neefje,
    Eindelijk tijd gehad je verhaal te lezen. Super leuk om jullie te volgen zo!
    Volgens mij vermaken jullie je prima en hebben jullie het goed samen.
    Geniet ervan!!
    Liefs suus

  • 20 December 2013 - 14:50

    Susan Van Duijn:

    Hoi Willem, hartstikke leuk om te lezen dat jullie je zo vermaken. Ook al word ik regelmatig wel met verhaaltjes door jemoeder op de hoogte gehouden, het is ook leuk om het te lezen. Nou, geniet er nog van he zo samen. Gr. Huub, Susan en de kids

  • 23 December 2013 - 15:42

    Margreet:

    He lief neefje en marleen.
    Wat een verhalen!!! Volgens mij vermaken jullie je daar prima!!! Ik ben trots op jullie. Heel veel plezier en tot horens!!!! Kus vanuit het koude regenachtige kikkerlandje
    Rene margreet rosalie en daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Beste lezers, Twee december ga ik samen met mijn vriendin, Marleen de Vries, voor vijf maanden op reis. Wij beginnen in Thailand, vervolgens naar Laos, daarna naar Vietnam, ook zullen wij Cambodja bezoeken en wij eindigen onze reis weer in Thailand. Ik ga proberen zo vaak mogelijk een reisverslag te maken zodat iedereen kan mee genieten:). Veel lees plezier!! Marleen & Willem

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 2391
Totaal aantal bezoekers 12323

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: