De eerste dagen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Willem

08 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dag allemaal! Hier dan mijn eerste reisverslag van de afgelopen week. Het was een zeer mooie en bijzondere week.

Dag 1: 2 december.
Maandag was voor mij een zeer spannende dag. De dag waar ik erg tegenop zag maar waar ik ook erg naar uit keek. Ik zag erg op tegen het afscheid. Achteraf viel dat allemaal reuze mee. Marleen en ik zijn door heel wat mensen uitgezwaaid. Wij zijn ook nog geinterviewd door de telegraaf. Dat is binnenkort te lezen.
Nadat iedereen is uitgezwaaid zijn we een beetje gaan slenteren over schiphol, wat gegeten en geld gewisseld. De vlucht verliep erg vlot we zaten bij de nooduitgang dus dat was perfect!

Dag 2: 3 december.
Na een vlucht van ongeveer 11 uur, ik weet het ook niet meer precies, hadden we een tussenlanding in Kuala Lumpur. Vanuit Kuala Lumpur zijn we door gevlogen naar Bangkok. Eenmaal aangekomen in Bangkok verliep alles heel soepel. Binnen no-time hadden we onze koffers en waren we door de douane. Vanaf het vliegveld een taxi gepakt richting Bangkok. Bangkok was qua verkeer precies zoals ik me had voorgesteld. Het was een grote chaos. Overal toeterende auto's en tuk tuk's. Heel bijzonder. We overnachtten in het Prince Palace hotel, midden in de stad en prima om de eerste 2 nachten te aclimatiseren. Nadat we onze spullen hadden gedropt in het hotel zijn we de stad in gegaan voor wat spulletjes en simkaarten. De Nederlandse ambassade moest ook gebeld worden want Marleen kwam er achter dat haar stempel niet goed was gezet in haar paspoort. Haar visum zou volgens die stempel maar voor een maand geldig zijn. Dat was niet de bedoeling want volgens onze planning zouden wij langer dan een maand in Thailand verblijven. Dat was dus behoorlijk klote. Ambassade nam niet op, dan er maar morgen langs. 's Avonds zijn we naar Khao San road gegaan. Daar schijnt het allemaal te gebeuren maar ik vond het tegenvallen. De sfeer was bedrukt en niet zo gemoedelijk als ik dacht. Marleen en ik hadden ons al voor genomen om naar een ping pong show te gaan. Wie niet weet wat dat is moet het maar opzoeken op internet. Het komt er op neer dat vrouwen allerlei kunstjes doen met hun geslachtsdelen. Ze gezegd zo gedaan. Wij in een taxi naar de plek waar het ging gebeuren. In het begin was het erg bijzonder maar na een tijdje werd het normaal. De meiden keken ook niet erg gelukkig en hadden er volgens mij niet echt zin in.

Dag 3: 4 december.
Marleen en ik zijn vroeg opgestaan want we moesten naar de Nederlandse ambassade voor die verkeerde stempel. Aangekomen op de ambassade moesten we erg lang wachten voordat we geholpen werden. Uiteindelijk heeft het een uur geduurd voordat we geholpen werden. Eenmaal in gesprek met degene van de ambassade kregen we te horen dat we naar de Thaise immigratie dienst moesten. Achteraf logisch, maar we moesten ergens beginnen :). De immigratie dienst zit in een groot winkelcentrum. Daar aangekomen werden we van hot naar her gestuurd. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en had Marleen de stempel die ze nodig heeft. In de taxi terug besloten Marleen en ik om naar Sukothai wilden gaan om tempels te bekijken. In de stad een treinkaartje geregeld naar Phitanulok, dat ligt 60 kilometer ten westen van Sukothai. 's Avonds zijn we door de stad gaan wandelen en over de bloemenmarkt gelopen. Vanaf daar hebben we de taxi genomen richting Khao San Road. Dat liep alleen niet geheel soepel want de beste man wilde zonder meter rijden alleen wilde wij dat niet. Met tegenzin stemde hij toe en achteraf bleek waarom hij niet met de meter wilde rijden, het was namelijk 50 baht in plaats van 100. De man was ook niet bereid om al het wisselgeld terug te geven. Hij wilde 30 baht in zijn eigen zak steken. Toen ik zei dat ik al het geld terug wilde hebben moesten we de taxi uit. Het geld wel terug gehad. Dit keer beviel Khao San Road mij wel en hebben we drankjes gedaan bij een erg leuk tentje.

Dag 4: 5 december.
Deze dag zijn we vroeg opgestaan en hebben we de tuk tuk naar het Treinstation genomen. Daar moesten we nog een klein uurtje wachten voordat de trein vertrok. Marleen was aan het roken toen opeens het volkslied begon. Al die mensen gingen staan en mij werd ook vriendelijk verzocht om te gaan staan. Ik wist niet wat me overkwam maar achteraf werd mij verteld dat het om het volkslied ging.
Na een rit van ongeveer 6 uur kwamen we in Phitsanulok aan en namen we de tuk tuk richting Sukhothai. Een erg lange rit in een tuk tuk die niet bestemd is voor mensen van 2 meter;). In Sukothai hadden we gelijk raak met een guesthouse. Het 4t guesthouse, een erg mooie guesthouse. We sliepen voor 1000 baht voor 2 nachten. Omgerekend is dat 25 euro in totaal. 's Avonds hebben we een scooter gehuurd en zijn we de stad in gegaan om wat te eten.

Dag 5: 6 december.
Marleen en ik zijn op de scooter richting het historische centrum van Sukothai gereden. Dat ligt ongeveer 12 kilometer van onze slaapplek af. Maar met het mooie weer was dat geen probleem. De tempels in het Historische centrum waren erg mooi maar na een tijdje had ik het ook wel gezien. Daarna zijn we door de omgeving gaan rijden en hebben we heerlijk gegeten in een restaurant. Daarna zijn we een kaartje gaan halen voor de bus naar Chiang Mai. Omgerekend 6 euro voor een rit van 5 uurtjes. Geen geld dus. Terug in het guesthouse heb ik een Thaise massage genomen van een uur. Ik werd behoorlijk toegetakeld door een klein Thais vrouwtje. 's Avonds hebben we wat gegeten in hetzelfde restaurantje van die middag en een drankje gedaan. Daarna optijd naar bed want de volgende dag zouden we vroeg vertrekken naar het busstation.

Dag 6: 7 december.
Om 10:00 zouden we de bus hebben richting Chiang Mai maar dat ging helaas niet door. In gebrekkig Engels maakte een medewerkster ons duidelijk dat de bus die ons naar Chiang Mai zou brengen een ongeluk heeft gehad. We hadden daarom 2 opties. We konden wachten op de bus van 12:00 uur of we kregen ons geld terug en namen een bus van 10:10 van een andere maatschappij. Wij hadden er voor gekozen om toch maar de bus van 12:00 te nemen want die bussen van die andere maatschappij zagen er niet zo comfortabel uit. De rit naar Chiang Mai verliep prima, goede plekken met veel beenruimte. In Chiang Mai aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een Hostel. Bij de derde hostel was er pas ruimte en die hadden we ook gelijk maar genomen. De hostel is prima maar alleen een beetje vunzig. 's Avonds zijn we de stad in gegaan en hebben we drankjes gedaan. Het werd mij meteen al duidelijk dat Chiang Mai een stad is waar ik wel langer zou willen blijven. Er hangt en aangenamd sfeer en de stad zelf ziet er ook erg leuk uit.

Dag 7: 8 december.
Deze dag zijn we voor ons doen laat opgestaan, namelijk om 9:30. We werden wakker gemaakt door werklui en allemaal mensen die langs ons raam liepen. We hebben ontbeten bij een heerlijke bakkerij. Daarna zijn we over de hippiemarkt gaan lopen en wat souvenirtjes gekocht. Ook hebben we voor de dag daarna een 2 daagse jungle tocht geboekt en een scooter gehuurd. Nu ik dit verslag schrijf is het 8 december dus ik heb eigenlijk niet veel te vertellen. Dus bij deze neem ik afscheid en horen jullie volgende week weer van mij!

  • 08 December 2013 - 21:33

    Inge:

    Ha die Willem, leuk hoor om ook jouw reisverslag te lezen nadat ik Marleen haar verhaal gelezen had. Dezelfde dingen beleefd en toch ieder zijn/haar eigen sausje.
    Chang Mai is leuke plaats hè, gemoedelijk, veel jongeren en lekker om in te slenteren.
    Blijf samen maar heerlijk alle ervaringen opdrinken....
    Groetjes Inge

  • 08 December 2013 - 22:14

    TheoCarla OudkerkPool:

    Dag Willem en Marleen, van je ouders kreeg ik foto's en jullie berichten door, Willem. Prachtig om te lezen. Ik weet ondertussen hoe ik op mijn eigen computer jullie verhalen kan vinden. Maar de foto's op Schiphol zijn heel ontroerend: zoveel vriendinnen en vrienden die jullie uitzwaaien. En geen zwembad vol tranen. Maar best moeilijk voor ons jullie te zien weg lopen, die wijde wereld in. Het mooiste van jou, Willem, was dat je in mijn oor fluisterde: "Ik zal goed op Marleen passen." Op elkaar vooral ook, hoor. Wat schrijf je mooi wat er allemaal al in die eerste vijf dagen is gebeurd. Is het duur om met een taxi te gaan of om een scooter te huren? Op de computer kunnen we heel precies de kaart van het noorden van Thailand projecteren en foto's zien, informatie lezen over de plaatsen waar jullie zijn. Dat is toch een groot verschil met de tijd waarin wij reisden. We zijn alweer nieuwsgierig naar de volgende verslagen. Je zal vooral later merken hoe belangrijk het is nu een mooi reisverslag gemaakt te hebben. Verzamel daarnaast ook veel documentatie in de vorm van brochures, stadsfoto's, en wat mensen jullie vertellen. Wij lezen van tijd tot tijd onze dagboeken door. Alleen Thailand ontbreekt daarin. Maar visueel volgen we dat dan nu. Veel liefs voor jullie beiden. Oma Carla / opa Theo.

  • 09 December 2013 - 17:46

    Anja Heesen:

    Hoi Willem en Marleen. Leuk om jullie verhalen te lezen. Hoe is het eten? Nog niet ziek geweest? Ben benieuwd naar jullie foto's. Groetjes Anja Heesen

  • 12 December 2013 - 14:37

    Jan Van Duijn :

    Dag Willem en Marleen,

    Dat zijn leuke verhalen van jullie, hier willen we wel meer van horen. Willem als je geen zin meer hebt
    in de verpleging kun je altijd nog journalist worden! We wensen jullie nog fijne maanden en wachten
    op jullie volgende verslag.

    Groetjes,
    Willy en Jan

  • 12 December 2013 - 17:55

    Sabine De Mooij:

    Hoi Willem en Marleen,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en te volgen.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet ervan en goed op jullie zelf passen hoor.
    Groetjes Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Beste lezers, Twee december ga ik samen met mijn vriendin, Marleen de Vries, voor vijf maanden op reis. Wij beginnen in Thailand, vervolgens naar Laos, daarna naar Vietnam, ook zullen wij Cambodja bezoeken en wij eindigen onze reis weer in Thailand. Ik ga proberen zo vaak mogelijk een reisverslag te maken zodat iedereen kan mee genieten:). Veel lees plezier!! Marleen & Willem

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 12323

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: