Sihanoukville en Koh Rong - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu Sihanoukville en Koh Rong - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Willem Imthorn - WaarBenJij.nu

Sihanoukville en Koh Rong

Blijf op de hoogte en volg Willem

14 Januari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Dag mensen, hier ben ik weer! Deze keer vanuit het zonnige Sihanoukville.

Sihanoukville, de plek waar we nu zijn, stond al een tijdje op onze verlanglijst. In de zes weken in Thailand en Cambodja hadden we nu wel erg zin in strand. Over strand en de schoonheid daarvan hebben Marleen en ik geen klagen.

Na onze vier uur durende rit van Phnom Penh kwamen we aan bij onze nieuwe slaapplek. Onze nieuwe slaapplek, Stone Boutique Bungalow, was prachtig! De badkamer alleen was ongeveer net zo groot als de hostels waar we voorheen in sliepen. Marleen en ik hadden ook onze eigen bedden, wat we beide erg lekker vinden, kortom erg luxe en mooi. Nadat we een scooter hadden gehuurd gingen we de omgeving verkennen. Marleen en ik reden nog geen twee minuten op onze scooter of we werden al aangehouden door een politie agent. Ik bleek door rood te hebben gereden en ik had geen helm op. Toen vroeg de beste man ook nog om mijn rijbewijs, die had ik niet bij me want ik dacht hem niet nodig te hebben hier in Cambodja. Ik werd een beetje zenuwachtig van deze man want in gebrekkig engels maakte hij mij duidelijk dat ik naar de 'court' van Cambodja moest. Daar had ik niet zo'n trek in vooral niet in een land als Cambodja. Of... ik moest wat geld geven aan zijn kameraad die twee meter verderop op zijn scooter zat. Marleen en ik gaven die man tien dollar en we konden doorrijden. Erg bijzonder.

De stranden in de omgeving van Sihanoukville zijn erg mooi. Met zijn hagelwittestranden en blauwe zeeen is het prima vertoeven op de meestal rustige stranden. In combinatie met onze luxe Bungalow is het heerlijk. De bungalow kregen we met vijftig procent korting, we betaalden omgerekend iets van twaalf euro voor al deze luxe.

Naast de mooie stranden heeft Sihanoukville een erg leuk centrum waar we heerlijk eten. Aan het aangrenzende strand die aan het einde van de hoofdstraat ligt zijn er op het strand allerlei leuke barretjes. Tijdens onze stapavond, ik geloof dat het woensdag was, hebben Marleen en ik twee Nederlandse jongens ontmoet. Zij nodigden ons uit om mee te gaan naar een Cambodjaanse club waar over het algemeen geen buitenlanders komen. Dus wij met de tuk tuk naar die club, bij binnenkomst wist ik niet wat ik zag. Het was een georganiseerd chaos waar iedereen door elkaar liep. We werden als goden verwelkomd en kregen onze prive tafel toegewezen. In Nederland zou dit erg duur zijn maar hier viel alles mee. Bij binnenkomst was er geen DJ die zorgde voor de muziek maar speelde er een Cambodjaans bandje. Het leuke om te zien was dat ze tijdens deze muziek niet dansten maar in een soort trance raakte. Ze dansten door rondjes te lopen en met hun handen sierlijk te bewegen.

Na vijf nachten in Sihanoukville te zijn geweest zijn Marleen en ik naar Koh Rong vertrokken. Om drie uur 's middags vertrok onze slowboat richting het eiland dat ongeveer twee uur varen voor de kust van Cambodja ligt. Bij aankomst op Koh Rong bleek het eiland geen wegen te hebben. We moesten dus lopend over het zand naar onze guesthouse toe. We sliepen in een simpele maar prima guesthouse aan het strand. De stranden op Koh Rond waren nog mooier dan in Sihanoukville zelf. De sfeer werd daar erg bepaald door de blowende hippies en de blowende toeristen. Je kan dus wel zeggen dat het er erg ontspannen is. Op Koh Rong zijn we twee nachten gebleven, dat was voor ons goed genoeg want op het eiland zelf, is op de stranden na, niet veel te beleven. Marleen en ik hebben de behoefte om te gaan en staan waar we willen, die mogelijkheid is er op Koh Rong, tot op zekere hoogte, niet. Na Koh Rong zijn Marleen en ik terug gegaan naar Sihanoukville waar we sinds vandaag weer zijn. We slapen in een guesthouse waar we de afgelope week veel gegeten hebben en waar het erg gezellig is. Lieve mensen ik ga weer afsluiten. Voor ik dat doe wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties die we krijgen via deze blog of via mijn ouders. Groetjes Willem

  • 14 Januari 2014 - 11:48

    Margreet:

    Lief neefje,

    Ik was net alvast aan het koken( kip kerrie) en me aan het bedenken dat ik al even geen reisverslag had gelezen. Ik open mijn mail en prompt een nieuw reisverslag. Leuk om te lezen dat jullie het goed hebben en wat een spannend stuk van de aanhouding. Gelukkig kon je er goed vanaf komen. Nou veel plezier nog en tot horens. Kus margreet

  • 14 Januari 2014 - 17:09

    Carla & Theo Oudkerk Pool:

    Lieverds, dadelijk na ons gesprek je weekbericht gelezen, Willem! Weet je, het geeft elke keer een goed beeld hoe jullie de dagen beleven. En tja, je leert vanzelf dat je sommige papieren in je reistas (die mooie) moet meenemen. Bedenk dat die politiemensen zo'n extraatje goed kunnen gebruiken. Even schrikken en dan hebben jullie dat ook weer meegemaakt en ervaren. Het lijkt inderdaad verstandig Maleisië nu eerst te bezoeken. Wij hadden tijdens de Nieuwjaarsfeesten onze eigen begeleiding en dan is het anders.We weten van onze overburen dat snorkelen in bepaalde gebieden van Maleisië heel mooi is.
    Jullie zien op het skype beeld er heel vrolijk en gezond uit. Fijn hoor!
    Hier is verder weinig nieuws te melden. We hebben weer gefietst op de elektrische, want het is nog steeds lente. Half januari en nog nauwelijks nachtvorst gehad. Alleen maar warmterecords!!!
    Wel, lieve kinderen, geniet nog wel in ShiKanoek en dan op naar weer een nieuwe ervaring in Maleisië. Heel veel liefs van oma Carla / opa Theo xxx

  • 15 Januari 2014 - 14:16

    Sabine:

    Hai Willem en Marleen,
    Erg leuk hoor om jullie verslagen zo te lezen, wist niet dat je zo'n goede schrijver was Willem!!
    Ik krijg zo een duidelijk beeld wat jullie allemaal aan het doen zijn, zo te lezen vermaken jullie je prima. Hoor ook wel het een en ander van je moeder, die was gisteren bij Saartje op bezoek.
    Geniet er lekker van en goed uitkijken hoor.
    Groetjes Sabine

  • 17 Januari 2014 - 11:25

    Maarten Hoek:

    Heej Willem en Marleen,

    Leuk om jullie verslagen te lezen! Prachtig stuk ook over die politieagent. Geniet ervan!

  • 18 Januari 2014 - 19:13

    Carla & Theo Oudkerk Pool:

    18 januari 2014
    Goed nieuws Willem. Zojuist de voetbaluitslagen!!!! Katwijk wint de uitwedstrijd tegen Excelsoir M met 3 -0.
    Staan nog wel op tweede plek beneden, maar victorie hangt in de lucht.
    We zien uit naar je volgende weekverslag.
    Liefs vanuit Bakkum. Oma Carla / opa Theo

  • 22 Januari 2014 - 21:32

    Coby Kromhout:

    Hoi Willem,
    Ik ben Coby van Curium en heb je adres gekregen van je moeder.
    Ik vind het leuk je reisverslagen te lezen en de foto,s te bekijken.
    Blijf je volgen hoor, geniet er maar lekker van.
    Groetjes Coby.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Beste lezers, Twee december ga ik samen met mijn vriendin, Marleen de Vries, voor vijf maanden op reis. Wij beginnen in Thailand, vervolgens naar Laos, daarna naar Vietnam, ook zullen wij Cambodja bezoeken en wij eindigen onze reis weer in Thailand. Ik ga proberen zo vaak mogelijk een reisverslag te maken zodat iedereen kan mee genieten:). Veel lees plezier!! Marleen & Willem

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 12305

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: